Drukarki fiskalne – podstawowe informacje

Druk cyfrowy
24 sierpnia 2017
Terminal płatniczy
Terminal płatniczy
6 września 2017
Drukarki fiskalne

Drukarki fiskalne – właściwości

Wszystkie osoby, które prowadzą sprzedaż towarów osobom fizycznym nie prowadzącym własnej działalności muszą rejestrować każdą sprzedaż. Chodzi tutaj o prowadzenie ewidencji obrotów oraz kwot podatku od danych towarów. Rejestracja sprzedaży odbywa się najczęściej przy pomocy kasy fiskalnej. Jest to najpopularniejsze tego typu urządzenie wykorzystywane w sklepach, lokalach gastronomicznych czy innych obiektach. Jednak kasa fiskalna to nie jedyna możliwość. Coraz częściej wybieranym urządzeniem służącym do rejestracji jest drukarka fiskalna. Jakie są funkcjonalności drukarki fiskalnej i kiedy może się ona okazać lepszym wyborem niż kasa?

Aby prowadzić sprzedaż za pomocą drukarki fiskalnej potrzebny nam jest komputer. Drukarki fiskalne w przeciwieństwie do kas fiskalnych nie mają wbudowanej bazy produktów dlatego cała baza danych towarów i usług musi znajdować się na komputerze. Aby rejestracja sprzedaży była w ogóle możliwa potrzebne jest specjalne oprogramowanie informatyczno-sprzedażowe. Drukarki fiskalne są znacznie droższe od kas i umożliwiają jednak szereg funkcji, które nie są standardowo dostępne w przypadku kas. Dzięki drukarkom fiskalnym mamy możliwość na przykład wydruku faktury, obsłużenia rabatu, poprawy paragonu tuż przed wydrukowaniem, rejestrowania i drukowania paragonów. Drukarki fiskalne dają także możliwość generowania raportów oraz analiz, które są dostosowane do specyfiki branży.

Drukarki fiskalne – praktyczne użycie

Dla wielu osób wybór pomiędzy kasą fiskalną a drukarką wydaje się trudny. Znając jednak funkcjonalności obu urządzeń oraz sposób działania można z łatwością dokonać właściwego wyboru. Generalnie kasy fiskalne sprawdzą się lepiej w sprzedaży detalicznej czy handlu obwoźnym. Dzięki temu, ze jest to samodzielne urządzenie kasa idealnie sprawdzi się w tego typu działalnościach. Drukarki fiskalne to natomiast urządzenia droższe i wymagające integracji z komputerem oraz informatycznymi systemami zarządzania i sprzedaży. Działają więc niejako jako centra zarządzania całym procesem sprzedaży. Sprawdzą się zatem idealnie w przypadku sprzedaży handlowej, dużych sklepów czy całej sieci sklepów połączonej z magazynami. Przed dokonaniem zakupu warto się dokładnie zastanowić, które z urządzeń wybrać tak aby niepotrzebnie nie przepłacać.